4 detalii care vor asigura succesul cadoului tău
octombrie 17, 2018Te-ai gândit vreodată cum arată cadoul perfect? Există el oare? Dacă da, cum pot să-l găsesc?
Cadoul perfect este acela care va satisface nevoia cea mai intimă a destinatarului. Problema primordială este găsirea acelui cadou pentru persoanele dragi nouă. Există milioane de variante! Care este varianta câștigătoare? Chiar dacă oamenii sunt diferiți, ei au caracteristici comune.
Studiile de ultimă oră au ajuns la câteva concluzii uimitoare:
- 1 din 4 persoane recunosc că găsirea și oferirea unui cadou reprezintă un stres.
- 1 din 5 persoane recunosc că primirea unui cadou reprezintă un stres.
- Bărbații sunt mult mai stresați ca femeile atât la primirea cât și la dăruirea cadourilor.
4 detalii care vor asigura succesul cadoului tău
Care sunt detaliile care vor asigura succesul cadoului tău?
Deși fiecare persoană este un univers în miniatură având ideile, plăcerile, dezamăgirile, așteptările și gusturile ei, există câțiva factori care pot asigura un cadou de impact, care te vor scăpa de stresul cadourilor și îți vor aduce satisfacție indiferent de destinatarul cadoului tău.
1. Relația
Prin definiție, cadourile nu pot exista în afara unei relații, indiferent de natura acesteia. Avem nevoie de o conexiune dintre cel care dăruiește și cel care primește. Cadourile vor varia în funcție de tipul relației existente dintre cele două părți; cadourile din cadrul unei relații de afaceri vor fi mai protocolare, mai reci, distante. În cazul unei perechi de îndrăgostiți vom avea de-a face cu o altfel de abordare; culoare, apropiere, subtilitate, personal, creativitate, nonconformism etc.
De regulă, natura relației va influența inspirația donatorului și interpretarea receptorului; altfel spus, natura relației va determina tipul cadoului oferit. Așadar, ține cont de relația dintre tine și receptor înainte de a lua o decizie. Dacă relația este mai distantă, mai rece, laborală, profesională, urmărește să transmiți un mesaj de recunoștință, respect, apreciere, stimă. În schimb, dacă destinatarul este un prieten apropiat, părinții, iubita, soția sau copiii tăi, încearcă să le înspiri bucurie, dragoste, recunoștință, curaj și alte sentimente de genu.
2. Contextul
Contextul reprezintă un alt aspect demn de luat în seamă; ocazia, momentul, felul și atitudinea nu trebuie neglijate în economia dăruirii.
Cadourile pot fi împărție în două mari categorii:
a. cadouri specifice (sau ritualice); sunt cele care se oferă la anumite evenimente sau în anumite perioade ale anului; nunți, botez, zile de naștere, sărbători precum Crăciunul sau Paștele etc. Vrei nu vrei, trebuie să fii pregătit cu un cadou pentru cei dragi.
b. cadouri spontane; sunt cele care mizează pe surprinderea destinatarului. Ele apar în banalul cotidian. Un buchet de flori, o cutie cu ciocolată, un bilet la un concert sau chiar o excursie la Paris se pot număra printre ele. Tot ce ai nevoie e de bunăvoință și puțină inventivitate.
După ce ai stabilit natura relației existente între tine și destinatar, ține cont și de tipul cadoului pe care-l oferi apoi gândește-te bine la felul în care-l vei dărui și la momentul ales pentru aceasta. Un mic pont: intimitatea, surpriza, personalizarea și atenția sunt câțiva pași spre succesul garantat!
3. Valoarea
Unul din aspectele neglijate de obicei de cei ce oferă un cadou este valoarea pe care o transmit odată cu el. Valoarea este un dat dificil de cuantificat. În ce privește lumea cadourilor, valoarea unui dar se poate aprecia în următoarele aspecte:
- beneficii funcționale: cadoul tău îi va ușura o anumită activitate receptorului. De exemplu, un smartphone, un aspirator, un autoturism, un robot de bucătărie etc.
- beneficii emoționale: cadoul tău va stârni anumite reacții emoționale în destinatar; uimire, bucurie, satisfacție, explozie, apreciere, iubire etc. Încercați un buchet de flori, o cutie cu ciocolată gourmet sau o rochie mult visată de iubita ta.
- beneficii sociale: cadoul tău va consolida sau chiar îmbunătății relația dintre tine și destinatar.
O parte din tine va ajunge la destinatar prin intermediul cadoului oferit. Ai grijă la mesajul pe care-l transmiți și la valoarea pe care o investești în gest.
4. Potrivirea
Pentru că nu vrem să ratăm momentul, vom fi atenți ca totul să se „potrivească”. Ține cont de relația dintre tine și destinatar, istoria voastră și de stadiul vieții în care vă aflați. Poți avea prieteni de 16 ani, de 35 de ani sau chiar de 55 de ani. Nu există vârstă pentru prietenie, însă există anumite cadouri pentru fiecare categorie de vârstă. Vă imaginați reacția unui adult de 50 de ani primind un cadou specific pentru un copil de 7 ani? 🙂
Încearcă să faci din darul tău o punte spre celălalt. Caută potrivirile dintre tine și destinatar și vei afla darul perfect. Investește timp în a-i cunoaște obiceiurile, hobby-urile și pasiunile. Un dar potrivit va aduce satisfacție garantată și vei deveni remarcabil în ochii celuilalt!
Și fiindcă vreau să te ajut, te invit să vezi oferta Martei pentru tine. Vei obține efectul dorit cu minimul de efort depus!